מובילים באיטום! איכות, אמינות, 10 שנות אחריות!

תכל'ס מה צריך לדעת על זיפות גגות?

זיפות גגות הייתה השיטה הנפוצה לאיטום הגג עד שהיריעות הביטומניות הופיעו לפני כ-20 שנים, והיא נחשבת גם היום השיטה הקלאסית לאיטום הגג. אני אסקור כאן את השיטה ואת היתרונות/חסרונות שלה.

 

זיפות גגות - גג שעבר זיפות בזפת חמה

מה זה זיפות גגות?

זיפות גגות היא שיטה לאיטום ומניעת חדירת מים, שמבוצעת על ידי מריחת זפת חמה במספר שכבות על האזורים הבעייתיים בגג שבהם יש או עשויה להיות דליפה. כאשר הזפת מתקררת, היא מתייבשת והופכת לשכבת איטום נוקשה, שנוזלים לא חודרים דרכה.

חשוב שהזיפות יתבצע על ידי קבלן איטום מוסמך, כך תוודאו שנעשה שימוש רק בחומרים תקניים.

 

מתי מומלץ לבצע זיפות גגות?

מומלץ לבצע את הזיפות כצעד מניעתי במבנים ישנים או שהיו בהם נזילות בעבר, לפני תחילת החורף. מומלץ לעשות זאת בחודשי האביב, כאשר הגג יבש לחלוטין אך עדיין לא חם מדי, וכאשר ניתן לעבוד על הגג בנוחות (ללא גג רטוב או חום קיצוני). בתקופות אלו, קבלני האיטום זמינים יותר, ולכן עשוי להיות יתרון גם בזמינות גבוהה יותר של אנשי מקצוע מוסמכים.

ניתן לזפת את הגג גם כאשר מתגלה נזילה, אך חשוב לעשות זאת לאחר שהגשם פסק וניתן לעבוד על גג יבש. במקרים כאלו, כדאי לקרוא לבעל המקצוע בהקדם ולקבל ממנו המלצות להמשך טיפול בבעיה.

 

תהליך העבודה

  1. ניקיון יסודי ופינוי פסולת – בשלב הראשון יש לבצע ניקיון יסודי של הגג. אם קבלן האיטום ימרח את הזפת על תשתית מלוכלכת, הזפת לא תידבק לגג כמו שצריך והדרך מכאן לנזילות מהגג היא קצרה. אם הגג שלכם לא מאפשר ניקיון יסודי בגלל אשפה או ליקויים אחרים, יהיה צורך לטפל בהם קודם, לפני שמתחילים בזיפות. אם קיים חומר איטום אחר שכבר הונח שם בעבר, כדאי להסיר אותו בהתאם לחוות דעתו המקצועית של איש המקצוע.
  2. תיקון פגמים, חורים או סדקים – חשוב לתקן כל ליקוי בגג לפני התחלת פעולת הזיפות. כדי ליצור שכבת איטום אחידה ללא נקודות חולשה. יש להניח שכבת יסוד לפני מריחת הזפת החמה על הגג, כדי לשפר את אחיזת הזפת לגג. שכבת היסוד נקראת פלינקוט, חומר ביטומני מדולל במים. לאחר ההנחה, חשוב להמתין לייבוש מלא.
  3. זיפות נקודות החיבור – נקודות החיבור בין הקירות והרצפה, הנקראות "רולקות", הן התחנה הראשונה לזיפות, לפני שאר הגג. אנחנו עושים את זה משום שמדובר בנקודת החולשה של הגג שהוא החיבור בין הקיר לגג, והמקום שבו הסיכויים לנזילה הם הגבוהים ביותר. למידע נוסף על רולקות
  4. בשלב זה ניתן להתחיל לזפת את הגג. ניתן לבצע את הזיפות בשכבה אחת או בשתיים, בהתאם לשיקול דעתו של בעל המקצוע. שתי שכבות עשויות להבטיח הגנה טובה יותר מפני דליפות ולמנוע דליפה עתידית. במקרה כזה, קבלן האיטום יבצע את הזיפות בשלבים שכוללים הנחת השכבה הראשונה, הנחת רשת שתעזור בשיפור האחיזה של הזפת לגג, והנחת שכבה נוספת.

מה היתרונות מול החסרונות של עבודת זפת לעומת יריעות ביטומניות?

זיפות גגות

יריעות ביטומניות

בטווח הקצר עלות העבודה והחומר היא זולה, אבל בטווח הארוך יש תחזוקה שוטפת שמצריכה להביא בעל מקצוע אחת לשנה לסייד את הגג, לאטום סדקים שאולי קיימים.

בטווח הקצר העלות גבוהה יותר אבל האיטום מחזיק מעמד 10 שנים ויותר, ללא התעסקות שנתית עם הגג ועם איטום.

העבודה פחות מורכבת ולוקחת פחות זמן.

 

מחירון זיפות גגות

כמו בכל עבודת איטום גם כאן יכולים להיות משתנים. הנה מדגם של מחירים לפני מע”מ:

  • בגג בשטח של 100 מ"ר או יותר, עלות הזיפות כולל סיוד יכולה לנוע בין 40-70 ₪ למטר. בגג בשטח קטן מ-100 מטר נהוג לקחת מחיר גלובלי לעבודה, שכולל עלויות חומר וכוח אדם.
  • עבודת איטום נקודתית בזפת חמה עולה בממוצע בין 1000-1500 ₪.
  • עלות סיוד שנתית יכולה לנוע בין 14-20 ₪ למטר על גג גדול מ-100 מ"ר. וזה משהו שיש לקחת בחשבון על מנת לשמור על הזפת שלא תיסדק ועל מנת לשמור על בידוד איכותי. חובה לעשות סיוד לגג מצופה בזפת, כל שנה.

מה הליך הצעת המחיר ומה היא צריכה לכלול:

דבר ראשון, הקבלן המבצע צריך לראות את הגג. הצעה שניתנת דרך הטלפון היא לא רצינית. הקבלן צריך להעריך במדויק את מידת העבודה וליידע את הלקוח בהתאם.

ההצעה צריכה לכלול את כל שלבי הביצוע שכוללים את ניקוי ותיקון הגג.

פירוט איזה חומרים/סוגי זפת הוא הולך להשתמש. הזפת צריכה להיות אטומה בחבית עם תו תקן שמצוין על גבי החבית.

לציין אם מחיר הסיוד כלול או לא כלול במחיר.

איזו אחריות הקבלן נותן?

איזה המלצות יש על הקבלן?

 

לסיכום, זיפות גגות היא עבודה זולה יותר אבל מחייבת להביא בעל מקצוע לתחזוקת האיטום אחת לשנה. במידה ופספסתם, יש מצב שהזפת תיסדק וכבר לא תאטום את הגג. מבחינה כספית עלות זפת וסיוד כל שנה תעלה יותר בסופו של דבר לעומת איטום אחת ל-10 שנים עם יריעות ביטומניות. זה כמובן עניין כספי לשיקולכם, אבל חשוב לקחת אותו בחשבון.

לפרטים ומידע נוספים, אפשר תמיד לפנות אליי ולקבל עצה מקצועית.

למידע נוסף על איטום גגות:

עלי חלבי, חי ונושם איטום למעלה מ-20 שנים. מאחורי, עשרות אלפי מטרים של איטום גגות החל מבתים פרטיים ועד למוסדות ציבור מכל הסוגים והגדלים. אל תהססו לפנות אלי לגבי איטום גגות אשמח לתת לכם עצה מקצועית 053-2206442