מובילים באיטום! איכות, אמינות, 10 שנות אחריות!

יציקת בטקל – יישום, עלות ויתרונות – betkal

יציקת בטקל, הידועה גם בשם יציקת בטון קל או בטון מוקצף, היא שיטה נפוצה ואיכותית לאיטום גגות ואיטום מקלחות. היישום שלה בא לידי ביטוי בתיקון משטחים עם שיפועי ניקוז לא נכונים, או שצריך ליצור בהם שיפועים לצורך ניקוז יעיל. למרות שבטקל מורכב ממלט, הוא מעורבב עם חול ועם חומר מקציף (מעכב התקשות) שמעניקים לו משקל קל יותר שלא מכביד על הגג. מעבר לאיטום אפקטיבי, יתרונותיו הנוספים: עלות נוחה ויכולת בידוד.

יציקת בטקל

כיום, נפוץ יותר ויותר למצוא גגות שנאטמו עם יציקת בטקל, טכניקה הממלאת תפקיד חיוני במניעת הצטברות מי גשמים והפנייתם ​​לעבר פתחי ניקוז. יישום זה אינו מוגבל לגגות משופעים אלא מועיל גם עבור גגות בטון ישרים, גגות רעפים ומרפסות שמש, שכן הוא מונע ממים להציף את הגג על ידי הבטחת ניקוז תקין, בדומה למערכת מקלחת ביתית.

חשוב לציין כי מים עומדים על גגות ללא שיפוע וניקוז מתאים עלולים להוביל להיחלשות מבנה הגג לאורך זמן. הדבר עלול לגרום לחלחול מים לתקרה ולקירות הבית, שהם הרסניים לשלמות המבנה. ניתן לראות סימני רטיבות וקילופים. בנוסף, הצטברות מים על הגג עלולה ליצור תחושת קור קיצוני בתוך הבית, שכן המים פועלים כחומר קירור וגורמים לחימום הפנימי להיות פחות יעיל.

אחד היישומים העיקריים של יציקת בטקל הוא עבור גגות משופעים, כולל גגות רעפים, גגות עם עיצוב ייחודי ועוד. איטום הרמטי בעזרת יציקת בטקל מבטיח הגנה לאורך שנים רבות. פתרון זה הוא גם קל ליישום, מה שמאפשר תהליך התקנה מהיר שלרוב לוקח לא יותר מכמה שעות.

יציקת בטקל על הגג יוצרת אטימה נכונה, המבטיחה גם בידוד יעיל. השימוש בתערובת הבטקל זכה לפופולריות בקרב אנשי מקצוע באיטום בשל יעילותו ורבגוניותו באיטום גגות מכל הסוגים. ביחד עם מחיר משתלם, קלות החומר והתוצאות המעולות, יציקת בטקל הפכה לבחירה מועדפת עבור רבים בתעשיית האיטום.

תהליך היציקה של בטקל:

  1. הכנה: לפני יציקת בטקל, יש להכין את משטח הגג על ידי ניקוי מכל פסולת או חומרים רופפים. יש להשלים את כל התיקונים או השינויים הדרושים מראש כדי להבטיח בסיס יציב.
  2. ערבוב ויישום: תערובת הבטקל מוכנה על ידי שילוב של מלט, חול וחומר הקצפה עד השגת המרקם הרצוי. לאחר הכנת התערובת, מפזרים אותה באופן שווה על משטח הגג באמצעות כלים מקצועיים. עובי שכבת הבטקל עשוי להשתנות בהתאם לדרישות.
  3. יצירת שיפוע: במהלך היישום של יציקת בטקל ניתן לעצב את החומר ליצירת השיפוע הרצוי לניקוז מי גשמים תקין. שיפוע זה מבטיח זרימת מים יעילה מהגג, ומונע הצטברות מים ונזקים אפשריים.
  4. יריעות איטום: לאחר שיציקת הבטקל התייבשה, זה הזמן להוסיף יריעות איטום ביטומניות. יריעות אלו מספקות את השכבה הסופית של איטום מלא ופונקציונלי, ומבטיחות עמידות והגנה ארוכת טווח מפני חדירת מים.

כמה עולה בטקל לאיטום גגות:

העלות של יציקת בטקל יכולה להשתנות בהתאם למספר גורמים: שטח הגג שיש לאטום, מורכבות הפרויקט, עלויות העבודה והדרישות הספציפיות של העבודה. לדוגמה, גג שיש עליו דודי שמש, שכבר נגרם נזק לשלמות שלו, או מקרים נוספים שמשתנים ממבנה למבנה. חשוב שקבלן האיטום יגיע אליכם ויבדוק את הגג מראש כדי לתת הצעה מקצועית.

היתרונות של יציקת בטקל:

  1. יצירת שיפוע מתאים: יציקת בטקל מאפשרת יצירת שיפוע מתאים בין קירות למשטחי גגות, שמבטיח ניקוז מי גשמים יעיל ומפחית את הסיכון להצטברות מים ולנזקים הנלווים.
  2. בידוד אקוסטי ותרמי: בנוסף ליצירת שיפוע, יציקת בטקל מציעה יתרונות בידוד אקוסטי ותרמי. המבנה נאטם בחומר המוקצף שמשפר את תכונות הבידוד ויכול לשפר את החיסכון באנרגיה בבניין.
  3. ביצועי איטום משופרים: היישום של יציקת בטקל יכול לשפר את מערכת האיטום הקיימת של בניין. בשילוב עם יריעות איטום מתאימות, הוא יוצר מחסום חזק מפני חדירת מים ויכול להאריך את תוחלת החיים של הגג.
  4. עלות-תועלת: יציקת בטקל נחשבת בדרך כלל לפתרון חסכוני לאיטום גגות ויצירת שיפועים. אופיו הקל משקל מפחית את הצורך במבני תמיכה נוספים, וכתוצאה מכך חיסכון פוטנציאלי בעלויות במהלך תהליך הבנייה.

בשורה התחתונה, יציקת בטקל היא שיטה אמינה לאיטום גג נכון ויצירת שיפועי ניקוז נכונים. היישום שלה מספק יתרונות כמו ניקוז מי גשמים יעיל, שיפור בידוד אקוסטי ותרמי וביצועי איטום משופרים לפרטים נוספים על יתרונות השיטה ניתן לפנות אלי כאן

לקריאה נוספת על יישומי יציקת בטקל:

עלי חלבי, חי ונושם איטום למעלה מ-20 שנים. מאחורי, עשרות אלפי מטרים של איטום גגות החל מבתים פרטיים ועד למוסדות ציבור מכל הסוגים והגדלים. אל תהססו לפנות אלי לגבי איטום גגות אשמח לתת לכם עצה מקצועית 053-2206442